Vilkor

Jag förbehåller mig sig för eventuella tryckfel. All bildinformation skall ses som illustrationer, och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.


Pris
Samtliga priser angivna i svenska kronor inkl. moms.

Leveranser - Leveranstid
Aktuell fraktkostnad tillkommer. Leveranstid på kläderna är 10-14 dagar från det jag har registrerat in betalningen på mitt PlusGiro. Kläderna skickas med Posten. Tänk på att det kan det dröja upp till två vardagar innan beloppet syns på bankkontot efter betalningen. Jag tar inget ansvar för Postens/Schenkers leveranstider och/eller hantering.


Betalningsalternativ
Betalning sker via förskott till mitt plusgiro. Ange namn vid betalning.

Avgifter
Jag redovisar priser inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter (förutom frakt) tillkommer vid beställning om ej annat specificeras.

Återbetalningar
En eventuell återbetalning görs till ditt bankkonto, person- konto eller bankgirokonto.

Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej öppnad, förstörd eller skadad. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt och öppet köp. Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja. Kontakt med oss måste ha skett innan retur. Jag förbehåller mig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Jag förbehåller mig rätten att i de fall returen skett felaktig dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen avstå från återbetalning av varans värde. Jag kommer EJ lösa ut paket mot postförskott.
Specialbeställningar (kläder med Namn, applikation osv) är det INGEN bytesrätt på!

Reklamation
Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Jag tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Ni måste behålla kvittot för att utnyttja reklamationsrätten samt att produkten måste vara i obruten förpackning. Skulle varan vara skadad eller felexpedierad (obruten förpackning) när den anländer så åtar jag mig att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan och att produkten EJ är använd eller tvättad.
Synligt fel: Anmäls direkt vid mottagandet av varan.
Dolt fel: Anmäls till oss inom 7 dagar från mottagandet av varan.
En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Vid giltigt returärende betalar vi returfrakten. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken vara eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid eventuell tvist följer ARN:s rekommendationer.

Sekretess och säkerhet personuppgifter
När du lägger din beställning hos mig uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och mailadress. I samband med din beställning godkänner du att jag lagrar och använder dina uppgifter i min verksamhet för att fullfölja mitt åtaganden gentemot dig. Jag dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Jag kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Jag kommer att göra allt som står i min makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Jag förbehåller mig rätten att friskriva mig från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Åldersgräns
Enligt lag kan Lilofant Design ej expediera beställningar till personer under 18 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar